sobota 31. ledna 2015

Nové rozmístění součástek parního motoru



Rotační ventily jsou umístěny těsně za písty. Všimněte si, že vstup a výfuk páry není pod sebou. Tlaková a výstupní štěrbina jsou oddělené. To umožní přesnější nastavení expanze a také větší rozsah plnění. Odpouštěcí ventily pro kondenzovanou páru jsou z boku na dolní straně membránového modulu.


Střední ložisko eliminuje radiální tah řemínku i axiální tlak páry.



Osa bude připojena přes pružnou hadici, která vyrovná nepřesnosti v souososti. Ve střední části motoru vzniklo místo, kde je možné umístit malý krokový motorek, nahrazující generátor. Myslím, že by se tam vešly i dva proti sobě.


Zdá se, že je to zajímavé. Tělo ventilu je provrtané, průchozí. Z jedné strany uzavřené šroubem M14. Velký šroub ventil jen uzavírá. Tělo je připevněné k závěsu třemi šrouby M4. Toto řešení umožňuje snadnou výměnu rotační osy, z důvodu změny expanze (plnění). Průchozí otvor má přesnost H7 a je nutné použít výstružník.



Otvor pro osu může být také jednostranný. Není pak provrtaný skrz. Ventil je v tomto případě podstatně kratší. Je však nutné použít výstružník na uzavřenou díru s kratším náběhem. Nechci ale odradit složitou výrobou. Na ventil je možné použít mosaznou, tenkostěnou, modelářskou trubku o průměru 11, desítku hlazenku a funguje to také. Teď musím změřit osovou vzdálenost pro řemínek. Lze jej objednat u firmy na adrese www.tyma.cz Udáte - li počet zubů na řemeničkách a osovou vzdálenost, tak vám spočítají správnou velikost.


Není nad třídní foto - krásné vzpomínky






Žádné komentáře:

Okomentovat