neděle 4. ledna 2015

Expanzní provedení ventilu

Štěrbina v rotační ose ventilu je obdélníková. Délkou obdélníku se zajišťuje rychlé otevření ventilu a šířka včasné zavření, t.j. přiměřenou expanzi. Důležitý je také mírný předstih, jako u spalovacích motorů. V případě výfuku páry musí být ventil otevřený po celou dobu půlotáčky. Je pak možné udržet tlak jedné atmosféry i při 3000 otáčkách za minutu. Při zatížení klesají otáčky i spotřeba páry. Moment však zůstává stejný. Nelze dát návod na velikost štěrbiny v rotační ose. Závisí to na zatížení a otáčkách. Ideální by byla proměnlivá štěrbina.





Vzhledem k tomu,že většina aplikací předpokládá dobíjení malých akumulátorů pomocí krokového motorku, jeví se mi rozumnější jedno nastavení. V tomto případě je plnění 50  procent. Délka štěrbiny 15 a šířka 6. Čím vyšší otáčky, tím kratší by mělo být plnění. V případě nutnosti změny expanze je možné vyměnit rotační osu. Je zajímavé, že víc jak 3000 motor točit nechce, přesto že se tlak zvyšuje. Zřejmě rotační ventil víc neumí. Točivý moment však s tlakem roste. V prvé části videa je tlak minimální, ve druhé části pak 1 atmosféra.


Výstup páry jsem zavedl do kanystru. Je tak možné vytápět místnost, získat teplou vodu a nezvyšovat vlhkost. Také se sníží hlučnost motoru.

Zjistil jsem, že pákové uzávěry na tlakových hrncích v případě dvojválce nejsou dobré řešení. Jsou li setrvačníky roztočné je naakumulovaná energie značná. Uzavřu - li jeden papiňák, může se rozhodit nastavení stroje, nebo protrhnout membrána. Rozdílné tlaky ve válcích se motoru vůbec nelíbí. Také při rozběhu stroje je nutné oba kohouty otvírat současně. Spotřeba páry je však překvapivě malá a motor pojede dobře i na jeden hrnec. Pak je pákový uzávěr vhodný.





7 komentářů:

  1. Mirenc
    Dobry deň
    Na Vašom mieste by som privodné hadice z papinakou prepojil medzi
    sebu , tým by sa dosiahol rovnaký tlak v oboch válcoch

    PS-inač moc pekná práca
    s pozdravom: Miro Moravčik

    OdpovědětVymazat
  2. Rozumím. Nejlépe propojit to rovnou na motoru. Hadice by mohli být také izolované a kratší. Zdravím na Slovensko.

    OdpovědětVymazat
  3. Pro testování by se možná dal vyrobit ventil, který by měl vnitřní rotační štěrbimu lichoběžníkového tvaru. Tato štěrbina by byla mnohem delší než jsou otvory pro vstup a výstup páry a jejím posuvem do stran, respektive posuvem těla ventilu by se dal nastavovat stupeň plnění podle šířky štěrbiny před otvory. Otáčením těla ventilu by se i nadále měnil předstih.
    Jinak doporučuji pro inspiraci stáhnout tento simulátor: http://www.jghtech.com/html/cjd-valve-gear-link.html
    Třeba tam najdete i něco vhodnějšího, než je ten rotační ventil.
    Pepa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrá inspirace. I vaše předchozí informace byli poučné. Je vidět, že se o parní stroje zajímáte.. Zdraví Stanilav

      Vymazat
  4. Nestálo by za pokus dát jen jeden setrvačník o poloviční šíři. To k těm maximálním otáčkám. Na pokusy jsem nechal udělat odlehčený setrvák zde: http://paromanie.webnode.cz/konstrukce/setrvacnik/ třetí obrázek. Poil532

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hmota setrvačníku by měla být hlavně na obvodu. Já mám však jen malý soustruh. Také by mne lákal vámi připomínaný Axial vector engine. Lineární princip mi stále vrtá hlavou.

      Vymazat
  5. Ahoj, jmenuji se "Tina Petersen" Jsem z Odense v Dánsku. Byl jsem ženatý 9 let s Oliverem a oba jsme měli spolu dva (2) syny. Oliver byl můj milovník střední školy, můj vysněný muž a já jsme ho milovali víc, než dokážou vyjádřit slova. Najednou můj manžel začal spát a dávat různé omluvy, proč se nemůže vrátit domů. Děti, které byly zvyklé být vždycky kolem svého otce, ho teď vidí ječmen. Začal mít vnější vztahy s jinými ženami a neuvažoval, jak se budou děti nebo já cítit.

    Celý můj svět byl otřesen a zdá se mi, že jsem ztratil jediného člověka, kterého jsem kdy opravdu miloval. To se ještě zhoršilo v okamžiku, kdy požádal o rozvod ... Snažil jsem se, co mohl, aby mu změnil názor a zůstal se mnou a dětmi, ale veškeré úsilí bylo marné. Prosil jsem a zkoušel všechno, ale nic nefungovalo.

    Průlom nastal, když mě někdo představil tomuto nádhernému, velkému kouzelníkovi, který mi nakonec pomohl ... Nikdy jsem nebyl fanouškem takovýchto věcí, ale prostě jsem se rozhodl neochotně vyzkoušet, protože jsem byl zoufalý a nezbylo mi na výběr ... Udělal zvláštní modlitby a použil kořeny a byliny ... Během dvou dnů mi Oliver zavolal a byl mi líto všech emocionálních traumatů, které mi způsobil, přestěhoval se zpět do domu a nadále šťastně žijeme jako jedna velká rodina. co úžasný zázrak doktor Zuzu udělal pro mě a moji rodinu. Pomohl mi také vyřešit můj problém s artritidou, se kterým se zabývám celá léta

    Představil jsem mu spoustu párů s problémy po celém světě a měli dobré zprávy ... Pevně ​​věřím, že někdo tam potřebuje pomoc. Pro naléhavou pomoc jakéhokoli typu kontaktujte doktora Zuzu nyní prostřednictvím jeho e-mailu: doctorzuzutemple@gmail.com nebo WhatsApp ho na +2347013499818 a také kontaktujte doktora Zuzu na Viber prostřednictvím +2347013499818

    OdpovědětVymazat