pondělí 16. března 2015

Motor PM-06 pod zatížením

Kliknutím na obrázek si jej můžete zvětšit. Jedná se o první zkoušku. Nejsem spokojený s náhonem krokového motorku. Vždy mne překvapí, jak obtížné je otáčet motorkem, při generování energie. Musím změnit převod. Je nutné membránový motor udržet v otáčkách. Také namontuji kladky a řemínek s většími zuby a šířkou. Použitý řemínek je vhodný jen pro náhon rotačních ventilů, protože tam není žádná zátěž. Tu tvoří dvě žárovky 12V/5W a při 0,4 atm svítí naplno.


Naopak jsem spokojený s novým systémem rotačních ventilů i s jejich náhonem. Úniky páry nejsou žádné, všechno jde volně a výroba je snadnější. Osa má průměr 12 a přesnost přesnost otvoru je H7. Motor má zdvih 20 mm. plánuji zvýšení na 30 mm. Souvisí to s natvarováním membrán. Další testy provedu s žárovkami 10W/12V včetně měření a usměrnění. Předpokládaný výkon je 20 W. Také musím napevno přiletovat výstupní fitinky rotačních ventilů. Tím se sníží hlučnost. Následuje video.



V druhé části videa je tlak 0,4 atm. Pod tlakovými hrnci jsou indukční vařiče. Koupil jsem je v Kauflandu. Jeden stál 1000 Kč. Testy provádím v době levného tarifu a hodina provozu vyjde na 10Kč.
Na SPŠ Žďár nad Sázavou jsou velmi podnikavý. Našel jsem starší dokument o parní elektrocentrále a tak jej také z dovolením zveřejňuji. Má adresu https://drive.google.com/file/d/0B5FV-PB0gpTnS2JSMzEzWm43Vm8/view?usp=sharing  Dalším krokem v našem snažení by mělo být navýšení počtu membrán na 3 nebo 4. S realizací váhám. Uvítal bych spolupráci školy nebo učiliště. Oblast těchto motorů není zcela prozkoumaná a je velmi zajímavá. Je zde možnost hodně se naučit. Je rozdíl, jestli se student o přesnosti H7 učí,nebo ji vyrobí. Také to trochu leze do peněz. Velmi perspektivní a řekl bych špičková je práce pana Strakerleho. Videa jsou na adrese http://jizicek.rajce.idnes.cz/  .Děkuji za zájem o blog a doporučuji aktivovat si sledování mejlem. Upozorní vás to na nový příspěvek. 










19 komentářů:

  1. Zkuste v první řadě oba papiňáky propojit spojovací trubkou, jako písmeno H. Hrnce každý zvlášť podle mne nemají žádný smysl, při případném výkyvu tlaku v jednom z nich se jen rozhodí chod celého stroje. Systém musí pracovat synchronně a to bez propojených kotlů nejde. Zajímavá věc jsou na hřídelích rot. ventilů ty mírně posunuté vstupní a výfukové otvory. když jsem měl ventily oddělené, pozoroval jsem také jistý pozitivní vliv, když jsem mírně změnil jejich vzájemné nastavení. Svit žárovek napovídá, že výkon generátoru je velmi dobrý. Zvuk stroje je krásný, obzvlášť při tom vyšším tlaku. Náhon ventilů tím ozubeným řemínkem je zatím nejlepší řešení, které jsem kdy viděl, to tedy máte vymakané! Nejvíc ale u Vás obdivuji to špičkové dílenské zpracování, to je radost pohledět! Něco mi připadá vymazlené až zbytečně moc, nicméně jako celek to lahodí oku a svědčí to o vaší poctivosti a pečlivosti. Za to bych ty prachy klidně dal! Jste borec! J.Strakerle.

    OdpovědětVymazat
  2. Zkuste oba hrnce přes T kus svést do jednoho kulového ventilu a za ventilem přes druhý T kus rozvětvit do obou válců. Za chodu stroje pak zkuste s citem přívod mírně přiškrtit, tak, aby výkon jen velmi mírně poklesl. V kotlích po chvilce stoupne tlak a výkon se zvedne na původní nebo lehce vyšší stav avšak za nižší spotřeby páry. Mám to vyzkoušené, pravda, na tom mém stroji. Otázka je, jestli to bude takto fungovat i na tom Vašem. Mám teorii, že takto se dá regulovat procentuelní plnění párou, aniž by se musel upravovat tvar otvorů v hřídeli rot. ventilu, ale možná se mýlím. Chce to vyzkoušet. Zdravím J.Strakerle.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dík za připomínky. Je to na mne moc chvály najednou. Určitě vyzkouším. S pobavením sleduji jak dokážete "našlápnout" Petra Šedého na jeho blogu. Já bych na ty ruský kamínka postavil ještě stirling. Ten jeho totálně jednoduchý motor bez setrvačníku a ložisek, s lineárním principem je perspektivní. Jak jsem Vám psal, já svůj motor do elektrokola, který jsem koupil za dvě stovky,rozebral. Na rotoru je 64 neodymových magnetů. Při skládání rotor skočil do ložisek s takovou silou, že jsem málem přišel o prsty Stejně to drhne a tak nemohu zkoušet. Alespoň mám 64 magnetů.

      Vymazat
    2. Stirling na ruských kamínkách, tomu jsem se fakt dost nasmál. Chtělo by to skrytou kameru u Šedých v kuchyni, tohle vyfotit, napsat k tomu komentář ve smyslu jako:" Konečně dokonalý energetický zdroj budoucnosti, který hravě překonává Šedého parní motory" a poslat mu to na mail a tu kameru zapnout. Video pak dát na youtube a zaručeně bychom s tím pobavili celý svět...To je jenom žert, nebojte. Lineární princip p.Šedého považuji za další z řady jeho vynikajících nápadů. Pana Šedého mám ve velké úctě a to, že mu to někdy natřu, to se vzájemně nevylučuje. Jsem rád, že to sledujete s pobavením, to jste však ale nečetl asi dva články, které mi už neuveřejnil. Zbabělec...Jeho chyba je, že si přečte nejspíš jen začátek a konec, vypění a pak odmítá přemýšlet nad tím, co že jsem to vlastně napsal a že jsem vlastně nenapsal nic nepravdivého a už vůbec nic proti jeho "majestátu". Ten Váš motor do elektrokola, doufám že snad nějak půjde spravit, to by byla škoda ho odepsat. Možná by Vám mohli pomoct někde v nějaké opravně el.motorů, tam by mohli na to sestavení mít nějaký forichtung. Včera jsem dělal pokusy s různými zapojeními krokového motorku a výsledkem bylo, že nejlíp svítí to původní zapojení. Kamarád elektronik mi slíbil, že se příští víkend u mě staví s nějakým měřákem (snad osciloskopem?) a měřením určí přesně, co je ten krokáč zač a jak má udělaná ta vinutí, takže vymyslí, jak ho správně "podojit", aby dával nejvíc co může. Až se to dozvím, tak Vám dám vědět a případně pošlu schéma. A co se té chvály týče, tu si zasloužíte!!! Zdravím J.Strakerle.

      Vymazat
    3. Tato diskuse moderovaná není. Petr Šedy má literární nadání a skutečně zhubl o 40 kg během krátké doby. Také docela pěkně maluje. Je na tom zdravotně dobře. Já bych potřeboval zhubnout 10 kg a nedaří se mi to. Bude to tím, že večer sním všechno co není přivázaný.
      Vyrůstal jsem v Poděbradech a byli jsme tři kluci. Táta pracoval v pohostinství a dost se naběhal, aby nás uživil. Před odchodem do důchodu měl rozsypaný a zanícený kyčelní kloub. Kulhal, pohyboval se dost těžko a trpěl bolestí. Užíval hrst ibuprofenů denně. Dost špatné vyhlídky na zasloužený odpočinek. Bylo to na počátku osmdesátých let minulého století. a s totální endoprotézou se začínalo. Na operaci byl pořadník a čekací doba 4 roky. Doktoři otevřeně chtěli obálku a úplatek 15000 Kč. To je dnešních sto padesát. Naštěstí se tenkrát přes známého dostal k panu doktorovi Smetanovi. Ten když zjistil v jakém to má stavu, vzal ho mimo pořadník a bez úplatku. Myslím, že mu daroval pěkný kus života. Má li někdo kloub rozsypaný a zanícený, tak mu léčitelský parní stroj nepomůže. Snížení nadváhy ano.

      Vymazat
    4. Moje žena před lety začala s dietou na hubnutí. Dokonce absolvovala v Praze pobyt u dr. Středy v jeho kdysi veleslavném institutu. Nějaká kila šla dolů, ale díky tomu začala trpět odvápněním kostí. Dietu musela okamžitě ukončit, po letech se jí rozsypal kyčelní kloub, pravděpodobně od té diety poškozený. Pan primář prohlásil, že dokud nezhubne, operovat ji nebude. Manželka tři roky trpěla stále se zhoršujícími bolestmi, hrst prášků denně spořádala také a navíc se trápila s další dietou. Potom jsem se náhodou o ní zmínil u jedné své zákaznice lékařky. Ta jí hned domluvila schůzku s jiným primářem v jiné nemocnici a jaké bylo naše překvapení, když tento pan primář řekl, že u něj nadváha nevadí, že se prostě musí jen použít pevnější typ kloubní náhrady. Operace proběhla, manželka chodí a je po bolestech. Předchozí primář asi také čekal na úplatek, hajzl... Tento pan primář operoval bez úplatku a dokonce mi při jedné manželčině kontrole jen tak mimochodem vyléčil vhodným obstřikem "tenisový loket". Jak je vidět, když dva dělají totéž, není to totéž. Léčit se podle pana Šedého je pro normálního pracujícího člověka nereálné. Což o to, posedět u parního stroje je příjemné. Na stravování výhradně těmi jeho ďábelskýmí pánvičkami bych si asi zvykal velmi těžko, protože moje žena vaří výtečně (což netvrdím jen já). Nevím, s jakými krávami se pan Šedý kdy v životě setkal, když tvrdí že "ženské neumí vařit a kazí vám život svými blafy". Chudák... Na co bych si ale zvyknout nedokázal je permanantní opička z průběžného pití piva a panáků. Pan Šedý je alkoholik, to potvrdí každý, kdo tomu alespoň trošku rozumí. Typický "hladinkář", který si udržuje svých 0,8 promile celý den. Jeho "léčba" je podmíněná právě takovým "hladinkařením" a to je pro někoho, kdo se živí prací obtížně splnitelné. A pokud ta práce zahrnuje i řízení auta, tak je to prostě nemožné. Znám asi dva svoje kolegy-stolaře, kteří chlastají a oba mají nějaký ten prst pryč. Já dosud naštěstí ne a nebudu si o to koledovat, ono to dost bolí a pak celý život chybí. Co se týká toho zhubnutí pana Šedého, v jistém stádiu dlouhodobého alkoholismu je tento úkaz běžný a co se týká jeho kondice- i meteor zazáří... Čas ukáže. Dost už o tom. Pracuji teď na automatickém doplňování vody do papiňáku. Už jsem ve finále, mělo by to zatím fungovat s ručním pouštěním páry. Cena elmg.ventilů mě poněkud leká (kolem 2000), tak se budu snažit objevit, z čeho by se to dalo použít, aby to sneslo páru. Pak to bude pracovat tak, že váhové čidlo sepne mikrospínač, ten otevře elektroventil, pára vyrovná tlaky v papiňáku a horní nádobě a voda z ní samospádem přes zpětnou klapku nateče do papiňáku, čímž se hrnec zatíží a mikrospínač vypne. Pára v horní nádobě zchládne, zkondenzuje, čímž tam vznikne podtlak a nasaje se voda z nádoby (kbelíku) pod radiátorem přes druhý zpětný ventil. V ideálním režimu by to mělo cyklovat asi tak jednou za minutu po deci vody, záleží na citlivosti, na jakou to půjde vyladit. Časté dávkování po malých množstvích vody je důležité, aby to neochlazovalo za provozu kotel. Mám to těsně před dokončením, zbývá jen napojit hadice a zatopit. Jsem napnutý jak to dopadne, držte mi palce. Zdravím J.Strakerle.

      Vymazat
    5. Hubnutí zahájit hladovkou – ideálně 2 dny, žaludek se smrskne a k nasycení pak stačí menší porce.
      Začít zjara - je delší den s dostatkem pohybu, při pohybu není hlad, ten přichází, až si večer sednete.
      Vynechat večeře – poslední jídlo v 16:00, místo večeře pivo nebo víno, lépe se pak usíná.
      Dostatek spánku – večer se vykašlat na televizi (stejně v ní nic není) a raději jít spát. Hlad zaspíte a ve spánku se hubne. Když se usne bez večeře, ráno nemáte hlad a platí to i naopak, to je známá věc.
      Hubnutí sportem je nesmysl, obzvláště pro starší lidi. Jediná sportovní aktivita, která je prospěšná i příjemná je chůze. 3 – 5 km denně bohatě stačí. Je dobré jít do kopce, aby se člověk zahřál a rozdýchal. Pokud máte dostatek pohybu v práci, je zbytečné ještě někam chodit.
      Strava: Jezte všechno, na co jste zvyklý. Masová dieta je velice stará a známá věc (nevymyslel ji vůbec pan Šedý se svými pánvičkami). Je velice účinná, ale nedá se provozovat dlouhodobě. Dá se s ní ale účinně začít. O tom, že člověk není pouze masožravec, svědčí délka jeho střev.
      Výsledky: Je mi 61 let a zhubnul jsem o 25kg za dobu 1,5 roku. To se stalo před pěti léty a váhu si udržuji dodnes. Máte šanci si udržet svou „přirozenou“ hmotnost. Tedy takovou, kterou jste měl, když jste dospěl, t.j. když vám bylo asi 25-30 let. Udržet si váhu menší než „přirozenou“ je velice obtížné a nebude Vás bavit život. Podotýkám, že jím vše, na co mám chuť. Kdy a jak skončit s dietou a přejít na normální režim je individuální a každý na to přijde sám. Zlepšení zdravotního stavu je pak samozřejmostí a přichází s tím, jak odchází nadváha. Bude to zřejmě tím, že máte radost z úspěšného snižování hmotnosti a mozek začne lépe řídit fungování těla.
      Hubnutí pomocí léčitelského parního stroje pana Šedého je iluze, stejná jako milióny jiných zaručených přípravků a doplňků stravy. Platí pouze „nežrat“. Z hladu se ještě nikdo neposral. Řeči o nových očích, uších, páteři, kloubech, pevné erekci, samovolných orgasmech a desítkách uběhnutých kilometrů v kanadách a bez zadýchání jsou samozřejmě pouze úsměvné lži. Pan Šedý dokonce lže i o svém věku. Nebude mu 70, ale pouze 63 let (bohužel neměl uveřejňovat kroniku BSP). Osobně proti němu nic nemám, některé nápady má dobré. Má literární talent, jeho články si vždy přečtu a vždy se pobavím. Psát mu na blog lze jen chválu, protože má vždy pravdu, jako každý narcis.
      Vaše stroje jsou bezva a přeji Vám úspěch. Bedřich.

      Vymazat
    6. Dík za rady na hubnutí. Použiji je. Nevím jestli zvládnu začátek. Také jsem si zařídil každodenní fitness a ještě mne budou za o platit. Jedná se o ranní roznášku novin pro Českou poštu. Já jsem tam před důchodem pracoval. Jedná se o přivýdělek, ale to není důležité. Co se týče parních motorů, Vaše hodnocení je pro mne povzbudivé. Chtěl bych zkusit americký stroj s kývavými písty a lineárním principem. Nepřipadá mi složitý. Také by to chtělo profi generátor. Nějaké jsou na adrese: http://www.windbluepower.com/category_s/1.htm . Dobrý je DC-540. Já těm motorům, které jsou používané jako generátory, moc nevěřím. Je to všechno ale hodně drahé. Určitě budu spolupracovat
      s Technickým Muzeem a SPŠ Betlémská. Každá spolupráce je dobrá. Doplňování vody p. Strakerleho je také důležité. Třeba dáme něco zajímavého dohromady.

      Vymazat
    7. Moc hezká práce. Tohle potěší každé strojařovo oko.

      Jako generátor se dá použít upravený alternátor z auta. Sehnat nějaký ze staré škodovky není zase až takový problém. Stačí ho rozebrat a vyjmout cívku na rotoru. Místo ní se tam vloží prstencový magnet z reproduktoru a zpátky se to zalisuje. Prstencový magnet se dá nahradit i 6ti kulatými magnety, ale ty se musí vložit do odvrtaného prstence. Ještě jsem to neměřil, ale domnívám se, že ani takto upravený alternátor stejně jako neupravený nebude mít účinnost nic moc. Porovnání s krokovým motorem by mě docela zajímalo. Nechcete takto upravený alternátor otestovat? Že bych vám ho poslal. Jeden tu mám ladem.
      Pepa

      Vymazat
    8. Každý motor může pracovat jako generátor s velmi vysokou účinností.
      Věřte mi, je to moje profese. Být Vámi, snažil bych se zprovoznit ten motor do elektrokola. Pokud není mechanicky poškozen (= klepnutý stator nebo rotor, poškozené ložiskové štíty, velká vůle v ložiskách, atd...) a pokud nedrhnul před rozebráním, určitě se Vám to podaří.
      Jste schopný strojař, věřím, že si s tím dokážete poradit. Bedřich

      Vymazat
    9. Děkuji Pepovi za nabídku. Ozvu se mejlem a domluvíme se.
      Alternátory do auta jsou zajímavý.Starší mají uhlíky na buzení. Nastává jiskření a je větší poruchovost. Nové jsou bezúdržbové, bez uhlíků a dražší. Vydrží celou životnost auta. Mají v ose usměrňovač, který se otáčí společně s rotorem a zajišťuje buzení. Je to dobrý fígl. To jen tak mimochodem. Když se rotor a potažmo buzení vykuchá, tak je to jedno.
      Pan Bedřich mne asi přeceňuje. A já sebe taky. Ten motor drhnul už když jsem jej kupoval jako vrak. Ještě to zkusím. Zajímavé by bylo zapojit na tři fáze 3 žárovky 12V/20W. Zjistit pak při jakých otáčkách (otáčet třeba ručně) se naplno rozsvítí t.j. kdy se dosáhne 12V. Případně to usměrnit a dát tam jednu 50W/12V. Také nevím, jestli se tam má dát třífázový můstek, nebo stačí jednocestné usměrnění se třemi diodami.

      Vymazat
    10. Aby jste to rozhodování neměl tak jednoduché, bude také záležet jak zapojíte ty 3 cívky toho generátoru. Můžete je zapojit do hvězdy (spojit konce vynutí v jednom bodě a opačné konce zapojit na usměrňovač) nebo do trojúhelníku (propojit jednotlivé konce vynutí a ty pak přivést na usměrňovač). Jak se to pak chová se dá odhadnout třeba na těchto stánkách v přiložené tabulce: http://www.windstuffnow.com/main/alt_from_scratch.htm
      Co se týká usměrnění, je třeba použít buď klasické zapojení 6ti diod, nebo se dají jednoduše koupit dva Gretzovy můstky a jeden zapojit na plno a druhý z polovičky: http://www.vawt.om2cm.sk/sites/default/files/usrnenie_2_gretz.jpg
      Pepa

      Vymazat
    11. Ve stručnosti:
      Trojfázový můstek (6 diod) - výhodou je lepší využití typového výkonu alternátoru (motoru) a malé zvlnění napětí na výstupu; nevýhodou je dvojnásobný úbytek napětí na diodách v propustném směru a dva chladiče diod.
      Trojfázové uzlové zapojení (3 diody) - výhodou je lepší proudové využití diod a stačí pro ně pouze jeden chladič; nevýhodou je horší využití typového výkonu alternátoru (motoru) a větší zvlnění napětí na výstupu.
      Já bych Vám doporučil můstek a použit alternátorové diody KYZ61(červená) a KYZ66(modrá), třeba z vyřazeného automobilového alternátoru. Bedřich

      Vymazat
    12. Z tabulky vyplývá, že při nízkých otáčkách vede hvězda a při vysokých trojúhelník. Já si vzpomínám, že děda měl na cirkulárce přepínač hvězda-trojúhelník. Co se týče bezúdržbového motoru do elektrokola (nemá západku a planetární převodovku a popisuji jej v příspěvku za září 2014), tak z něj vedou 3 dráty. Tedy kromě Halových sond. Patrně to bude uvnitř zapojené do hvězdy. Také dík za info od Bedřicha.

      Vymazat
  3. Dodělal jsem to doplňování vody, zatím na ruční ovládání ventilu. Funguje to dobře, ale bez toho elmg.ventilu to není ono. Ručně se nedá vystihnout správný okamžik otevření a jeho délka, takže to buď nedoplní (v případě příliš krátkého času) nebo odebere z kotle příliš tepla (v případě příliš dlouhého času). Pokud bych se to pokoušel natočit, byly by to příliš nicneříkající záběry, ztěžknutí kotle a pokles hladiny dole v kýblu trvá dost dlouho. Videa by se dala sestříhat, ale jednak to neumím a narušilo by to hlavně věrohodnost pokusu a to bych nechtěl, protože takových neprokazatelných nevěrohodností je u pana Šedého plný blog a fejzbůk. Jakmile dořeším elmg.ventil, doufám že bude doplňování lépe kamerou zachytitelné a bude mít smysl to natočit. Zdravím J.Strakerle

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě jsem si jistý, že Vaše pokusy jsou věrohodné. Stříhání provádím v programu Pinacle. Není to složité a při tom docela zábavné. Na doplňování vody se těšíme. Přeji pěkné velikonoce Vám i všem čtenářům.

      Vymazat
  4. Tak už je to tam. Pro pořádek doplňuji: www.jizicek.rajce.net Zdravím J.Strakerle.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrá práce. Mnoho zájemců, nebo čtenářů ocení video, kde je schema a vysvětlující komentář. Já jsem uvažoval o nějakém rotačním tlakovém čerpadle. Vaše řešení je lepší v tom, že nemá žádné pohyblivé díly. Také bude lepší účinnost. Trochu se mi nelíbí mincíř. Ale jak jinak hlídat množství vody mne nenapadá. Zaznamenání hodné je také jak ručně a za provozu doplňuje vodu Milan pomocí tlakového zahradního postřikovače. Jeho sofistikovaný kotel by mohl být viděn na soutěži v Technickém Muzeu. Doufám, že přijede.

      Vymazat
  5. Ahoj, jmenuji se "Tina Petersen" Jsem z Odense v Dánsku. Byl jsem ženatý 9 let s Oliverem a oba jsme měli spolu dva (2) syny. Oliver byl můj milovník střední školy, můj vysněný muž a já jsme ho milovali víc, než dokážou vyjádřit slova. Najednou můj manžel začal spát a dávat různé omluvy, proč se nemůže vrátit domů. Děti, které byly zvyklé být vždycky kolem svého otce, ho teď vidí ječmen. Začal mít vnější vztahy s jinými ženami a neuvažoval, jak se budou děti nebo já cítit.

    Celý můj svět byl otřesen a zdá se mi, že jsem ztratil jediného člověka, kterého jsem kdy opravdu miloval. To se ještě zhoršilo v okamžiku, kdy požádal o rozvod ... Snažil jsem se, co mohl, aby mu změnil názor a zůstal se mnou a dětmi, ale veškeré úsilí bylo marné. Prosil jsem a zkoušel všechno, ale nic nefungovalo.

    Průlom nastal, když mě někdo představil tomuto nádhernému, velkému kouzelníkovi, který mi nakonec pomohl ... Nikdy jsem nebyl fanouškem takovýchto věcí, ale prostě jsem se rozhodl neochotně vyzkoušet, protože jsem byl zoufalý a nezbylo mi na výběr ... Udělal zvláštní modlitby a použil kořeny a byliny ... Během dvou dnů mi Oliver zavolal a byl mi líto všech emocionálních traumatů, které mi způsobil, přestěhoval se zpět do domu a nadále šťastně žijeme jako jedna velká rodina. co úžasný zázrak doktor Zuzu udělal pro mě a moji rodinu. Pomohl mi také vyřešit můj problém s artritidou, se kterým se zabývám celá léta

    Představil jsem mu spoustu párů s problémy po celém světě a měli dobré zprávy ... Pevně ​​věřím, že někdo tam potřebuje pomoc. Pro naléhavou pomoc jakéhokoli typu kontaktujte doktora Zuzu nyní prostřednictvím jeho e-mailu: doctorzuzutemple@gmail.com nebo WhatsApp ho na +2347013499818 a také kontaktujte doktora Zuzu na Viber prostřednictvím +2347013499818

    OdpovědětVymazat