Často ke mně chodí fandové parních motorů. Pro lepší orientaci přikládám foto naší branky:
pondělí 5. května 2014
Nový materiál na membránu
V poslední době si vyměňujeme zkušenosti s panem Strakerlem. Poskytl jsem mu k vyzkoušení materiál na membránu. Jedná se o směs gumy a silikonu. Používá se pro potravinářské aplikace. Její výhodou je velká teplotní odolnost a větší pružnost. Životnost ještě není odzkoušená. Namontuji oba druhy pro porovnání do "dvojválce". Přikládám hodnocení a zkušenosti p. Strakerleho:
Porovnal jsem vzorek Vaší autoduše s tou mojí. Ta Vaše je skutečně malinko tvrdší, ale u stroje by to vadit nemělo. Pokud se za léta nezměnilo příliš složení té gumy,(moje je asi 30let stará) mělo by to po zahřátí párou získat požadovaný tvar a umožnit tak vyšší zdvih. Konečně jsem se dostal k vyzkoušení té membrány od Vás. Stroj s touto membránou běží dobře, ale v podstatě stejně, jako s tou gumovou. Provozem došlo k jejímu mírnému natvarování, tak jsem postupně zvýšil zdvih až na 33mm. Zkoušel jsem to dát až na 36mm, ale to už membrána začala vydávat takové pleskavé zvuky, tak jsem honem zastavil a zdvih snížil na výše uvedenou hodnotu. Materiál se mi jeví, jako běžně, úspěšně použitelný a pokud budu přehřívat páru na vyšší teploty, teprve pak ocením jeho vyšší tepelnou odolnost. Chystám se použít delší tu nerezovou vlnovcovou trubici a udělám vyšší obal okolo papiňáku, aby se tam vešlo více otoček. Tím snad ještě lépe využiji teplo hořáku a je možné, že teplota přehřívané páry, vlivem větší teplosměnné plochy, bude vyšší. To ale v takovém případě budu muset vyměnit hadice za silikonové a přeletovat rotační ventily stříbrem. Dosud jsem to nezkoušel a ani vlastně nevím, jak se to dělá. Budu se na to muset někde zeptat nějakých "velkých kluků", jak to dělají. Membránu jsem zkoušel s tlakem až 1,55 atm. a vydržela bez problémů, ovšem s plynulým rozběhem stroje. Kdybych do stroje "napral" hned velký tlak, asi by praskla každá membrána, to mám už vyzkoušené. Tlak se musí zvyšovat za chodu, v závislosti na zvyšujících se otáčkách stroje. Pan Šedý uvádí podobnou zkušenost... Mám dojem, že můj stroj je snad čímsi limitován, protože se svými otáčkami nějak ne a ne dostat výše, než doposud.(Viz moje videa). Membrána za to nemůže. Možná že to je způsobeno rotačními ventily nebo co já vím. Použitím dvou jednocestných ventilů jsem vlastně nedosáhl nijak výrazného zlepšení, jen jsem stroj zatížil zbytečnými převody a ložisky. Asi se vrátím ke klasickému rotačnímu ventilu, který tam byl na začátku, protože teď už vím, že tím to není. Pan Šedý bude jistě rád, že jsem se vrátil k jeho osvědčenému řešení. Možná bych mohl troufale vyzkoušet šoupátko.Proč ne. Záměrně používám stále ten jeden stroj, abych na něm mohl pozorovat účinky všech změn, které tam napáchám. Kotouč s neodymovými magnety jsem zatím odložil, protože si nevím rady s cívkami, jaké tam mám dát, aby to dávalo alespoň tolik elektřiny, jako ten nejblbější krokový motorek, který mám. Časem se k tomu jistě vrátím, až o tom načerpám potřebné informace. Teď řeším náhon generátoru ozubenými koly, abych dosáhl optimálního převodového poměru tak, aby stroj po připojení generátoru příliš nezpomalil, ale přesto dával uspokojivý elektrický výkon. Mám připravené měřáky na otáčky, volty a ampéry, jen to dát dohromady. Pak bude na mých videích znát, co skutečně stroj umí.Stroj je dělník a ten musí pracovat, jinak je to na nic.
Často ke mně chodí fandové parních motorů. Pro lepší orientaci přikládám foto naší branky:
Často ke mně chodí fandové parních motorů. Pro lepší orientaci přikládám foto naší branky:
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
Žádné komentáře:
Okomentovat