pátek 27. listopadu 2015

Zkouška generátoru



Je dobré ji udělat. Kromě napětí jsem měřil i otáčky pomocí lejzrového otáčkoměru. Abych dosáhl 16V potřebuji 700 ot/min T.j. přibližně 10 za vteřinu. Tedy na generátoru. Parní motor se bude točit o něco rychlej. Asi 1000 za minutu. Z toho lze odvodit převody. Uvidím při jakém tlaku těchto otáček dosáhnu. Doufám, že to bude do 1 bar. V tom případě bych měl na výstupu 60 W elektrických. Na motoru bude namontován otáčkoměr z cyklocomputeru.


Krokový motor má dvě vinutí na 5 A. V testu jsou použity dvě žárovky 12V/21W. Chtěl bych v reálu dosáhnout stejného výkonu jako v testu. Motorek ale klade značný odpor, obzvláště když žárovky nejsou rozsvícené, t.j. při malých otáčkách. Pro představu přikládám obrázek jak dopadl kousek hadičky přes který jsem naháněl motorek.


Nemám ještě moc hotového a nevím jak to dopadne. Předchozí pokus se nezdařil. Vše kromě setrvačníků jsem dělal znovu. To nevadí. Alespoň se mám včem vrtat. Rotační ventily a hadice mají teď větší průchodnost. Vzhledem k zájmu zařazuji další obrázek, který dá představu o nové koncepci. Motor bude vážit 25 až 30 kg. Rozměr základny je 700 x 420. Aktivita membrán je vzhledem k sobě posunutá o 90 stupňů.






5 komentářů:

  1. Zdravím.
    Tak mne napadá, že by to chtělo wattmetr před vrtačku a zkusit pár různých generátorů (motorů) a prohnat je (změřit je) s různými otáčkami. Celé to nasnímat (vstup i výstup) do počitadla do tabulek a pak ty motory připojit k různým parním strojům a celé měření zopakovat. V případě lineárů měřit příkon pod papin. Nevíš o někom, kdo by tohle zvládl prakticky? NTM? :-) Poil532

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Po pravdě řečeno o nikom nevím. Já si to ještě promyslím a proberu v dalším komentáři. Zdraví Standa

      Vymazat
  2. Mnohem lepší by bylo změření výkonu na brzdě. Nemělo by to být nic složitého. Musela by se jen vrtačka připevnit otočně v ose výstupní hřídele a na páku dát siloměr. Brzdu by pak představoval ten připojený generátor. Případně obráceně, vrtačku napevno a otočně s tím siloměrem generátor. Další variantou je upnout generátor za osu hřídele do soustruhu, přidělat na něj tu páku k siloměru a pohánět to tím soustruhem. Výpočty a způsob měření je třeba zde: http://mve.energetika.cz/uzitecnetabulky/pronyho-brzda.htm Jednoduchým porovnáním vypočítaného výkonu a výkonu na žárovkách se pak zjistí účinnost.
    Pepa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dík za oba komentáře. Ten link je zajímavý. Já dělal něco podobného jako Pronyho brzda. Účelem bylo zjistit optimální otáčky krokového motoru. Jak jsem popsal, při malých otáčkách je potřeba velký kroutící moment, který postupně klesá. Cítíte to na tom, jak se vám v ruce kroutí vrtačka. V tomto případě po sedmi stech otáčkách. moment již dále neklesá. Tyto otáčky lze také zpravidla vyčíst z přiloženého grafu motoru, kde na jedné ose jsou otáčky a na druhé kroutící moment.
      Další věcí jsou otáčky parního motoru. Výkon s otáčkami lineárně stoupá a kroutící moment je v celém rozsahu stejný. Zde to souvisí s expanzí a velikostí setrvačníku. Čím vyšší otáčky, tím musí být větší expanze. Otáčky volím zpravidla o 30 procent vyšší, než u krokového motoru. O velikosti setrvačníku platí, že momentu hybnosti není nikdy dost. Nevadí, když velikost přeženu. Stejně mohu přehnat velikost nebo výkonnost generátoru. Budu pak mít menší ztráty ale dražší generátor. Například já mohl koupit výkonnější krokový motorek. Má stejnou přírubu, je delší, ale do nového motoru se vejde. Když zbude nějaký peníz, tak to s ním zkusím.
      Další věcí je zátěž. Musím volit takové převody, aby otáčky parního motoru příliš neklesly. Určitě se to dá dohonit topením pod kotlem. Často se začínající kutilové zarazí, když na generátor malého jednočinného parního motoru připojí žárovku 50 W a on se zastaví.
      Děkuji Pepovi za upozornění. Doufám, že jsem nenapsal nějakou blbost. Třeba to někomu pomůže.

      Vymazat
  3. Ahoj, jmenuji se "Tina Petersen" Jsem z Odense v Dánsku. Byl jsem ženatý 9 let s Oliverem a oba jsme měli spolu dva (2) syny. Oliver byl můj milovník střední školy, můj vysněný muž a já jsme ho milovali víc, než dokážou vyjádřit slova. Najednou můj manžel začal spát a dávat různé omluvy, proč se nemůže vrátit domů. Děti, které byly zvyklé být vždycky kolem svého otce, ho teď vidí ječmen. Začal mít vnější vztahy s jinými ženami a neuvažoval, jak se budou děti nebo já cítit.

    Celý můj svět byl otřesen a zdá se mi, že jsem ztratil jediného člověka, kterého jsem kdy opravdu miloval. To se ještě zhoršilo v okamžiku, kdy požádal o rozvod ... Snažil jsem se, co mohl, aby mu změnil názor a zůstal se mnou a dětmi, ale veškeré úsilí bylo marné. Prosil jsem a zkoušel všechno, ale nic nefungovalo.

    Průlom nastal, když mě někdo představil tomuto nádhernému, velkému kouzelníkovi, který mi nakonec pomohl ... Nikdy jsem nebyl fanouškem takovýchto věcí, ale prostě jsem se rozhodl neochotně vyzkoušet, protože jsem byl zoufalý a nezbylo mi na výběr ... Udělal zvláštní modlitby a použil kořeny a byliny ... Během dvou dnů mi Oliver zavolal a byl mi líto všech emocionálních traumatů, které mi způsobil, přestěhoval se zpět do domu a nadále šťastně žijeme jako jedna velká rodina. co úžasný zázrak doktor Zuzu udělal pro mě a moji rodinu. Pomohl mi také vyřešit můj problém s artritidou, se kterým se zabývám celá léta

    Představil jsem mu spoustu párů s problémy po celém světě a měli dobré zprávy ... Pevně ​​věřím, že někdo tam potřebuje pomoc. Pro naléhavou pomoc jakéhokoli typu kontaktujte doktora Zuzu nyní prostřednictvím jeho e-mailu: doctorzuzutemple@gmail.com nebo WhatsApp ho na +2347013499818 a také kontaktujte doktora Zuzu na Viber prostřednictvím +2347013499818

    OdpovědětVymazat