Měření probíhalo za ustáleného, velmi nízkého tlaku. Tomu odpovídají i naměřené výkony. Měřicí aparatura dokáže spolehlivě ohodnotit konstrukci motoru i kvalitu provedení. Při vyším tlaku může být i větší výkon. Já dále pracuji na vývoji čtyřmembrány. Na foukání jede velmi dobře. S návrhem konstrukce jsem spokojený
Se spolehlivostí součástek již méně. Spotřeba páry bude značná a provoz páry na jeden papińák jen demonstrační. Parní stroj je dost veliký a konstruovaný pro praktické použití, ke kterému má po pravdě řečeno zatím dost daleko. Jsem ale rád, že jej mám a mám na čem zkoušet. Problémy jsou od toho aby se řešily. Ztráty třením jsou zanedbatelné. Ventily jsou expanzní a otvírají se na 50 procent doby tlaku membrány. To znamená, že tlaková štěrbina se na 90 stupních zavírá a až na 180 stupních se otvírá výfuková štěrbina. Rozfoukat motor je pak dost těžké. Stejně tak k pohonu motoru nejde použít stlačený vzduch. U něj nedochází k expanzi a membrány by byly extrémně namáhány. Membránové moduly je nutné dělat podle šablony, aby byly všechny stejné. Výměna membrány pak obnáší povolení 7 šroubů a je rychlá. Od pana Harníka jsem dostal zajímavý typ na membrány. Snesou vysokou teplotu.
Důležitý je také technický výkres. Já je dělám na počítači a používám program LibreCAD. Je "Free" a práce s ním mne moc baví. Přeji pěkné Velikonoce. Ještě něco pro zasmání.
Žádné komentáře:
Okomentovat