čtvrtek 11. dubna 2013

Nový model parního motoru

Motor není zcela hotový. Chybí mi nějaký materiál do rozvodné krabice. Po mechanické stránce je funkční. Na fouknutí se roztočí. Nově je vybavený otáčkoměrem. Je použitý cyklopočítač. Ukazuje přímo otáčky v rozsahu do tisíce za minutu. Místo rychlosti. Obvod kola je nutné nastavit na 1,66 metru. Při požadavku na rozsah 2000 ot/min se musí zdvojnásobit nastavení obvodu kola a zobrazovaný údaj násobit dvěma. Krokový motorek má vratný pohyb. Jde na něm nastavit kroutící moment a úhel natočení. Vzhledem, ke standartní přírubě, jej lze snadno vyměnit za výkonější. Toto provedení vyrovnává boční tlak na pístnici a odlehčuje rotační část stroje. Na ojnici je použité kloubové ložisko. Stroj se hodí pro školy, jako učební pomůcka ve fyzice, nebo výrobní program v dílnách. Zajímavý může být i pro maminy, jenž se chtějí zbavit starého papiňáku a mají dorůstající syny, zajímající se o techniku.

2 komentáře:

  1. Teď budou v akci cyklopočítače v Lidlu. Ta průhledná hadice vypadá také zajímavě. Nejvíce se mi líbí stabilizace pístnice. Poil532

    OdpovědětVymazat
  2. Na ten cyklopočítač mne navedl pan Řehoř. Koupil jsem ho v Lidlu a stál jen 129 Kč. Snad jsem to nastavení spočítal správně.

    OdpovědětVymazat