Ve válci je otvor o průměru 13,5 mm. Vrtá se postupně aby se nepromáčkla trubka. Hadice má průměr 15 mm. Prázdná se natlačí do otvoru. Pak se do hadice natlačí o 20 mm delší mosazná trubka o průměru 8 mm. Tím se hadice roztáhne a utěsní. Je to jednoduché a spolehlivé.
Nevytváří se vám pak mrtvý prostor za otvorem pro hadici? Zrovna tak, když změníte velikost zdvihu. Jak pak zajistíte, že se píst před plněním dostane až k zadní ucpávce, aby ten mrtvý prostor byl co nejmenší? Nebo se tím nezabýváte? Pepa
OdpovědětVymazatPístnice přesahuje o 1cm píst.Při maximálním zdvihu se pístnice téměř dotkne ucpávky a okraj pístu hadice. Tak je mrtvý prostor nejmenší a vedení pístu nejdelší.
VymazatV tom případě je mrtvý prostor při 40mm zdvihu více jak 1/5 objemu válce.
OdpovědětVymazatPři zdvihu 26mm to bude skoro 1/3, možná mnohem víc, protože jsem nikde neviděl, že by se při změně zdvihu posouval píst blíže k zadní ucpávce. :-( Pepa
Je to možné. Píst má být co nejvíce zasunutý. Pak je dobře veden axiálním ložiskem. Je to dané délkou, lépe krátkostí ojnice. Pak je také mrtvý prostor nejmenší.
VymazatMrtvého prostoru by jste se měl konstrukcí snažit vyvarovat. Pokud dále trváte na uvedeném způsobu připojení hadice, možná by se to dalo vyřešit následovně: Vyrobit tlustší ucpávku, navrtat jí z čela hlubším otvorem aby se do něj zasouval konec pístnice. Tento otvor by se pak propojil z boku vyvrtaným otvorem 13,5mm pro přívod z hadice. Díky této úpravě by se pára přiváděla středem ucpávky a píst by mohl při pohybu dojíždět až těsně k ucpávce. Pak by byl mrtvý prostor ve válci skutečně minimální. Pepa
OdpovědětVymazat