čtvrtek 20. února 2014

Zprávy z vývoje

V minulém příspěvku jsem slíbil, že bude motor tento víkend hotov. Chtěl bych požádat čtenáře o strpení. Nemám ještě hotové ojnice. Také se mi nechce moc psát. Nevím jak to dopadne. Určitě tam však půjdou namontovat jiné hnací moduly. Třeba podle pana Šedého, nebo Strakerleho. Membrána(v tomto případě manžeta) je klíčová. Měla by být axiálně pohyblivá a radiálně houževnatá a odolávat tlaku. Třeba guma s příměsí silikonu. Úkol spíše pro profíky technology. Tento typ motoru by si to zasloužil. Myslím, že bude mít vyšší účinnost než pístový.
Pan Smolka mi dal typ na membránová čerpadla. Servis dělají v Praze. Adresa je:http://www.verder.cz/cerpadla/membranove-cerpadlo/verderair-pure/ Zajdu se tam podívat, jestli nemají nějaké vhodné náhradní díly (t.j.membrány).

5 komentářů:

  1. Teorie parních strojů říká: „škodlivý prostor by měl být co nejmenší“. Tolik k vašim dlouhým hadicím mezi ventilem a pístem.
    Pokud se část objemu páry bude bez účelu ztrácet nafukováním pružných částí pístu, větší účinnost to bude, oproti klasickému těsnému pístu, mít těžko.
    Pepa




    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ještě doplním, ten škodlivý prostor je nejen v dlouhých přívodních hadicích, ale je to i veškerý objem v nádobě a vlastní manžetě. Je to v podstatě prostor, který naplníte bez užitku párou a zase jí vypustíte. Možná by pomohlo vytvořit ty zadní ucpávky ve tvaru kuželu aby co nejvíce vyplňovali manžetu, ale stejně tam bude stále mnoho volného prostoru, oproti pístu, který zajíždí až k víku.
      Pepa

      Vymazat
  2. Pane Pepo neříkáte mi nic co bych nevěděl. Délka hadic je dána délkou ozubeného řemínku, který jsem měl po ruce. Zadní ucpávka kužel má. Jsem opravdu přesvědčen, že papiňák si bude s membránou nebo manžetou rozumět lépe než píst. Nechce se mi o tom teoreticky diskutovat. To radši ty hnací moduly hodím do popelnice a udělám jiný. Nemám s tím problém. Docela jste mne tím prvním komentářem nadzvedl. Připadá mi pesimistický. Fandím panu Strakerlemu, který membránománii spustil a dělá parní motory tak jak to cítí. Petr Šedý napsal, že je lepší něco uříznout křivě, než to neuříznout vůbec. Nebo pan Luboš místo teoretizování ve svém volném čase vyvíjí hvězdicový membránový motor. Třeba se dílo podaří. Zdraví Stanislav

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, máte pravdu, jako pesimista nevidím v použití membrány žádný velký přínos. Pořád je to jenom tlak páry převedený na plochu a zdvih. Ale abych nekončil pesimisticky, co zkusit ventil zabudovat do těla ucpávky?
      Pepa

      Vymazat
    2. Řešení je jistě hodně. Snadno se radí, hůře dělá. O kousek níže, v příspěvku rotační ventily, je návrh a obrázek od pana Mráčka. Ventil má přímo ve válci. Má to pěkně vymyšlené. Můžete začít. Já mám v hlavě dvojčinný pístový dvojválec. To jsou čtyři hnací jednotky. Všechny může ovládat jeden rotační modul. Integrovat ventil se vyplatí jen u jednoválce.

      Vymazat