pátek 2. září 2016

Čtyřmembrána pod zatížením

Jako zátěž slouží dvě žárovky 24V/25W paralelně k jedné je připojený voltmetr. Pracovní tlak v tomto případě je jen 0,5 atm.




Tlakové hrnce coby zdroj páry, nedokáží využít možnosti stroje. Je to třetí verze a snad mohu říci, že konstrukce je zdařilá. Dle mého názoru ostrovní systém  pro napájení malého objektu, kde není přípojka, by měl obsahovat 3 zdroje:

1.) Fotovoltaliku
2.) Větrnou elektrárnu
3.) Parní motor s generátorem
4.) Kotel na štěpku

Přepínání mezi zdroji by zajišťovala elektronika, podle toho, který ze zdrojů je k dispozici. Zbytkovým teplem z parního motoru lze pak vytápět objekt nebo skleník. Konstrukce mé čtyřmembrány je malým příspěvkem k tomuto řešení. Na začátku roku bych chtěl inspirovat zejména studenty. Myslím, že se jedná o perspektivní záležitost.



Zde je zobrazen vývoj větrné elektrárny pana Floriše





3 komentáře:

  1. To vypadá dobře (druhý obrázek). Jako setrvák vyřazený brzdový kotouč z "tracku". Něco jako tohle http://files.paromanie.webnode.cz/200000227-07935080b0/set_disk.jpg

    OdpovědětVymazat
  2. Vaše čtyřmembrána vypadá a hlavně běží velmi krásně. Krokový motor jako generátor dodává viditelně hodně energie, musí to být už nějaký větší výkonnější model, poháněn je převodem do pomala, celé to svědčí o velkém momentu parního motoru. Bohužel, je slyšet jak ubývá tlak, otáčky jdou dolů, kotle nestíhají. To dobře znám, bude to chtít namotat vlnovce, aby se zvýšila teplosměnná plocha a tím i účinnost kotlů. Jako vždy je to krásná práce, což je u Vás běžné. Blahopřeji!
    S Vaším názorem na ostrovní systém naprosto souhlasím, jen bych jako větrný zdroj použil Savoniův rotor. Mám s ním několikaleté dobré zkušenosti. Kdysi jsem si koupil o něm brožurku, která obsahuje i návod na jeho stavbu. Postavil jsem si jen tak pro radost menší dvoustupňovou verzi, 120cm vysokou, 80cm v průměru a dodnes jsem nadšen, jakou má rotor sílu a jak reaguje už i na slabý větřík. Mám ho na střeše garáže už několik let(asi 7 nebo tak nějak) a dosud jede i když už se začíná rozpadat, protože jsem tehdy na jeho výrobu nepoužil zrovna moc vhodný materiál.(To jen tak na okraj)Každopádně, Váš parní motor se mi velmi líbí a je příjemné vidět, jak tam máte precizně udělaný každý detail. Zdravím J.Strakerle.

    OdpovědětVymazat
  3. Líbí se mi, jak si tu je někdo schopný udělat parní motor nebo stroj a pak jsou tu věci jako výměna displeje Apple Watch, se kterou chodíme do servisů. Taky máte tak nějak pocit, že dříve ty věci byly přístupnější? Dneska už si pomalu v autě nevyměníme ani olej, protože se nedostanete pořádně k motoru.

    OdpovědětVymazat