sobota 27. září 2014

Elektrický motor od skůtru

Jednou na cyklovýletu z Poděbrad do Kerska jsem v obci Písty narazil na zajímavý krámek pana Jaroslava Kvíze. Dostane se tam všechno od elektrotechniky, včetně montáže a oprav. Je to přímo zázrak v zásobenosti. Pan Kvíz má na zahradě větrnou elektrárnu. Řeší také vibrační pohon do lodi. Motor by byl přenosný, kufříkový a není ve styku s vodou. Jen by se přinesl a položil do lodi. Vedli jsme zajímavý rozhovor. Nechal mi levně motor od skůtru 48V, 1000W.
.

Má porouchané Halovy sondy. To na generování proudu nemá vliv. Stator je kolo s cívkami uprostřed. Rotor tvoří dolní obruč s šedesáti čtyřmi neodymi. Je uzavřený dvěma hliníkovými poklicemi. Velmi jednoduché, spolehlivé a bez převodovky a volnoběžky. Nakreslil také vhodné schema zapojení.



Cívky na statoru jsou zapojené do hvězdy a střed není vyveden. K usměrnění je vhodný trojfázový můstek se šesti diodami. V případě, že nedosáhneme na nabíjecí napětí pro akumulátor je možné použít obyčejných síťových transformátorů k navýšení napětí. Při 300 otáčkách za minutu, by frekvence měla být okolo 50 Hz.



Když se na obrázek klikne, tak je lépe čitelný. Motor jr typu BLCD a vyrábí se i pro výkon 1500 W.

3 komentáře:

  1. Jezdíte rád na kole. Mne to také baví. Co říkáte tomuhle : http://www.youtube.com/watch?v=xQ_IQS3VKjA ? Poil532

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to pěkné, ale není to můj šálek kávy. Tady se musí člověk soustředit na cestu a koukat před sebe. Já když jedu, tak se rád kochám. Většinou jezdím podle větších řek ve směru toku. Jsou tam pěkné cyklostesky. Někdy jedu s ženou, často také sám. Ženy se potřebujou pořád mejt a to je nevýhoda. Když jedu sám, tak je to jednoduší. Snažím se pak dodržovat zásadu "Ani korunu za vyspání a jídlo v supermarketech". Když vyjdete z nádraží v cizím městě, špatně se domluvíte, nevíte kde jste, nevíte kde budete spát a prší, tak je to také prima adrenalin a nutí to udržovat kondici. Tablet to dnes dost usnadní.

      Vymazat
  2. Docela zajímavý článek, musím říct. Já jsem nedávno zjišťoval, jak si doma opravit tiskárnu, protože na novou prostě nebylo a zjistil jsem, že to vlastně moc nejde. Jako jde, potřebujete k tomu elektrické motory Bühler do tiskové hlavy, což jsou taková malá zařízení, které pohánění ink-jet, ale jako co si budeme, doma to nejspíš sami nezvládnete. ;-)

    OdpovědětVymazat