neděle 17. srpna 2014

MBPM_02 při tlaku 0,3 atm


 
Video je také na mém kanále v YouTube. Adresa je: http://youtu.be/aTF3y6Czqqs Jsou tam i další videa parních motorů a větší rozlišení. Adresa kanálu je vpravo nahoře. Otáčky motoru jsou kolem 3000 za minutu. Řemínek má 670 zubů a řemenička 44. Převod je samozřejmě 1:1. Stroj je primárně určen pro školy, nebo učiliště, coby učební pomůcka. Tak jej u příležitosti začátku školního roku nabízím. Cena je "přiměřená".  Mejl je vpravo nahoře. Mohu dodat i dva upravené tlakové hrnce, jenž jsou na videu. Pan učitel Toman vyrábí další parní motor. Membrána bude mít domeček z konzervy. Kuprextitové desky tam asi nebudou.Výkon parního motoru, jehož video je v předchozím příspěvku, změří po návratu do školy. Mají tam sofistikované zařízení na měření výkonu. Psal jsem o tom v článku "Generátory podruhé" v říjnu 2013. Výkon mého motoru bude patrně dvojnásobný. Zkoušel jsem do něj krátkodobě pustit jednu atmosféru. Je to pěkný hukot. Počasí nic moc, a tak bych mohl začít něco dělat.

5 komentářů:

  1. Viděl jsem a užasl jsem, jak tento stroj nádherně šlape při tak nízkém tlaku. Je to ukázka krásné a velmi precizní práce, tak jak je u Vás zvykem. Tento stroj má viditelně i slušnou finanční hodnotu a to plným právem! Rád bych viděl ten "hukot" při vyšším tlaku. Zajímalo by mě také, co tento stroj utáhne. Zdravím Jiří Strakerle.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdravím pane Strakerle. Měření při jedné atmosféře určitě udělám. Jsem na to také zvědaví. Nechci ale vzbuzovat přílišný optimismus. Jak vy říkáte, fyziku přečůrat nejde. Mne by lákal lineární generátor. Měl by mít 3x větší účinnost. Řeší to ve světě i na ČVUT, ve spojení se spalovacím motorem. Upozorňoval na to Poil. Při použití parního motoru to vychází jednodušej. Na mne je to ale silné kafe. Třeba něco vymyslí Milan na Vysočině.

      Vymazat
    2. Perfekcionista jako vždy. Myslím, že to má budoucnost. Parní "lineár" bez mechanické vazby bude asi nejefektivnější. Trochu jsem laškoval s magnetickými ložisky pro rotační setrvák, ale má to zatím moc much. Chci nyní zkoumat lineár řízený elektromotorem a s laděním rezonance (pružin) pomocí krokového motoru, abych viděl , co to dělá s kmity a amplitudou. Zajímavá "blbinka" je Optical flow senzor. Kamera s nízkým rozlišením připlácnutá přímo na procesor. Nejde ani tak o vlastní obraz, jako o jeho změny. Používá se to na optické navádění! Lze s tím ale i měřit některé rychlé jevy.
      PS: Linux je dar jistého Linuse Torvaldse lidstvu ,aby ušetřilo za běžný software a elektřinu. Základem je Unix. Android je jen jeho privatizovaný klon. To samé systém Apple. Je to to samé jako u náboženství. Pár základních nápadů a pak už jen drobné modifikace (sekty). Dobrou Poil532

      Vymazat
    3. Děkuji za hodnocení. Také poslední motory Petra Šedého, jenž pracují na lineárním principu jsou povzbudivé. Zkoušelo se to i v minulosti. Nebyl však použit vhodný generátor. Napadá mne, že by další varianta výše uvedeného motoru MBPM-02 mohla vypadat následovně:
      Dvě manžety by tahaly krokový motorek tam a zpět. Malý zdvih membrán by nebyl problém, protože je k dispozici 200 kroků za otáčku. Odpadl by ozubený řemínek a mohly by být lehké setrvačníky. Pružné membrány také dobře vstřebají krokování motorku.
      Vím, že rád pracujete se dřevem. Líbil se mi váš dřevěný parní stroj. Na této adrese je další námět:
      https://drive.google.com/file/d/0B5FV-PB0gpTncTh5X194UU1sYkU/edit?usp=sharing

      Vymazat
    4. To bych asi zvládl. Trámky mám. :-) Teď se bavím opravou spojky na autě. Hlavně nepovolit něco, aby mi celý motor nežuchnul na hlavu. Poil532

      Vymazat